måndag 8 februari 2010

Viggan in love, with a green fish.

Efter en promenad och en takeaway-latte med Emma och Tyra, styrde jag vagnen med Viggan i mot simbadet här i Kungälv.

Idag fick Viggan prova på att dyka från kanten på bassängen, vilket var roligt sisådär 2 gånger. Efter det satt han bara apatisk på kanten och tuggade på en liten grön plastfisk.
Jag "kokade kaffe" i vattnet och gjorde allt för att få hans uppmärksamhet, men han var så förälskad i sin lilla plastfisk att han knappt tittade på mig. När jag försökte ta den ifrån honom så skrek han för full hals. Jag följde simfrökens råd och lät honom mysa i vattnet med sin nyfunna kärlek resten av lektionen istället, men tillslut så var vi tvugna att säga "hejdå" till fisken och Viggans hjärta krossades vid avskedet. Med stora tårar rullande nerför de tjocka kinderna sjöng vi "vinka vinka vinka hejdå, nu så ska vi hemåt gå, nu har vi simmat men nu får det räcka, tills vi ses i nästa vecka"...

Eftermiddagen har spenderats i Lycke hos Sofia och Ingrid. Ingrid fick Viggo att glömma plastfisken, till min stora lättnad. För de är ju söta tillsammans!

2 kommentarer: