torsdag 8 april 2010

Law of attraction.

Det är inte mycket som vara för evigt. Evigt kan vara kort. Livet är och ska nog vara oförutsägbart, tjusningen kan vara nyfikenheten inför morgondagen. Vart man är påväg i livet, kan både man själv och ödet bestämma. Antingen så låter man sitt öde planeras av annan makt, eller så är man lyhörd för signaler, för sin egen känsla av rätt och fel. När det gäller mitt eget liv, vill jag tro att jag själv kan påverka det mer än någon annan. Att våga släppa taget, ta en ny väg utan att veta vart den egentligen leder, är en stort steg för utveckling och mod.
I takt med åldern, lär man känna sig själv. Jag börjar förstå vad som är viktigt, vad jag står för och tror på. Jag försöker skapa och kontrollera min egen framtid. Jag tror att det jag fokuserar och lägger energi på, kommer tillbaka i allt större doser i mitt liv. Positivt som negativt.
Jag önskar att jag vet lika mycket om livet idag, som jag kommer att veta om 10 år. Mina val hade känts lättare att ta. Men det är lika viktigt att inte vackla inför framtiden idag, som det är om 10 år.
"Det löser sig" och "Jag tar dagen som den kommer" har länge varit mitt motto. Men för mig har det fått en annan innebörd. Det är upp till mig vad jag vill göra med dagen idag och morgondagen. Framtiden kan ingen utvisa, men idag kan jag med min fulla kraft påverka den. Det man vill - det måste man kämpa för.
Någonting man alltid ska ha i åtanke är att det du sänder ut kommer alltid tillbaka till dig själv. Positivt som negativt. Tydliga mål och visioner påverkar det medvetna och omedvetna, och får oss att nå dit vi vill genom att ta rätt beslut och välja rätt väg.
Att lyssna till sin första känsla, och alltid följa den, är vägen till att göra de rätta valen. Kalla det ett 6:e sinne, kanske intuition.
Att våga lyssna, även om känslan talar mot förståndet och hjärtat, har för mig varit svårt många gånger. Men jag tränar på det och har lovat mig själv att bli bättre. Oavsett om det gäller människor, saker eller situationer är det viktigt för mig med goda energier. De negativa, kan man möta med förståelse och ödmjukhet, men sakta låta rinna av.


"The key is to remember that there is always a lot more going on in a person than what appears on the surface."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar